Tikslai:

·           Parengti kvalifikuotą darbuotoją, įgijusį kompetencijas, reikalingas dekoratyvinio želdinimo ir aplinkos tvarkymo verslo darbuotojo

veiklos procesams vykdyti: mokantį  įrengti želdynus ir juos  prižiūrėti.

·           Ugdyti mokinių  atsakomybę už želdynų įrengimą ir priežiūrą.

Uždaviniai:

● Gebėti paaiškinti želdynų ir  komunikacijų planų sutartinius ženklus.

● Įvertinti želdynų situaciją remiantis planais.

● Mokėti nusakyti esamas komunikacijas sklype, remiantis planu.

● Paaiškinti teritorijos zonas ir jų funkcijas.

● Suskirstyti teritoriją funkcinėmis zonomis.

● Gebėti išdėstyti želdinius duotoje teritorijoje, remiantis planu.

● Mokėti išdėstyti mažosios architektūros elementus duotoje teritorijoje, remiantis planu.

● Apibūdinti teisės aktus, reglamentuojančius želdinių įrengimą ir priežiūrą.

● Charakterizuoti želdynų tipus, paaiškinti želdynų funkcijas, išvardyti meninės raiškos ir harmonizavimo priemones želdynuose.

● Gebėti paruošti gėlyno pertvarkymo ir dendrologinį teritorijos planą

● Prižiūrėti atskirus gėlynus, sumedėjusius augalus, veją ir mažosios architektūros elementus.

● Gebėti sudaryti augalų asortimentą įvairių rūšių gyvatvorėms įveisti.

● Žinoti pagrindinius gėlynų tipus ir mokėti formuoti įvairių rūšių gėlynus.

Vertinimas

Taikoma bendra mokyklos parengta vertinimo sistema. Nuolat taikomas formuojamasis vertinimas atsižvelgiant į pamokos uždavinius. Pažymiais įvertinami projektiniai darbai ir diagnostinės užduotys, taikomas kaupiamasis vertinimas. Kiekvieno skyriaus pabaigoje taikomas apibendrinamasis vertinimas panaudojant diagnostines užduotis, kurios parengiamos atsižvelgiant į dalyko mokymo programoje numatytus pasiekimus, pasiekimų lygius, žinių ir gebėjimų santykį. Pasiekimų ir pažangos tvarkos aprašas patvirtinta direktoriaus įsakymu 2020 m. lapkričio 6 d. Nr. V – 87.

 

Šaltiniai:

ES tarybos rekomendacija dėl bendrųjų mokymosi visą gyvenimą gebėjimų (2018 m. gegužės 22 d.) 1. Raštingumo, 2. Daugiakalbystės, 3. Matematinė ir gamtos mokslų, technologijų ir inžinerijos 3. Skaitmeninė, 5. Asmeninė, socialinė, mokymosi mokytis, 6. Pilietiškumo, 7. Verslumo, 8. Kultūrinio sąmoningumo ir raiškos kompetencijos.

Sveikatos stiprinimo programa „Sveikata, saugumas ir patogumas – mokslo, darbo ir poilsio dermė“ 2018-2022 metai, programa patvirtinta 2018 m. balandžio 24 d.

Dekoratyvinio želdinimo ir aplinkos tvarkymo verslo darbuotojo modulinė profesinio mokymo programa. Nakienė R., Teritorijų sutvarkymo ir apželdinimo dizainas, Vitae Litera, Kaunas, 2010. Nico Vermeulen, Dekoratyvinių medžių ir krūmų enciklopedija. Vilnius, Alma littera, 2005. Žarnauskienė J. Sodybos želdyno planavimas, Kaišiadorys, Printėja, 2013. Vainauskienė I., Želdynų ir želdinių tvarkymo metodika, Vilnius, 2013.  Eicher-Lorka, R. Kasparavičius, R. Olisevičius, V. Opulskienė, R. Skirvainienė, Dekoratyvinių augalų auginimo technologinių kompetencijų tobulinimo programa (mokymo medžiaga). Vaizdinės priemonės (plakatai, natūrali gamtinė medžiaga: trąšos, augalai, jų sėklų pavyzdžiai ir kt. priemonės). Techninės mokymo priemonės (kompiuteris su internetu, specializuota medžiaga: nuotraukos, pateiktys  mokymo(si) medžiagos demonstravimui).