Tikslai:

·           Lietuvių kalbos ir literatūros kaip dalyko tikslas - padėti mokiniams ugdytis komunikavimo lietuvių kalba ir literatūrinę (kultūrinę) kompetencijas.

·           Išplėtoti gebėjimus kalbėti ir rašyti aiškia, taisyklinga ir turtinga kalba.

·           Suvokti save kaip kalbos ir kultūros paveldėtojus, puoselėtojus ir kūrėjus.

Uždaviniai:

Siekiama, kad mokydamiesi bendrojo kurso mokiniai:

·           plėtotų kalbos žinias, stiprintų kalbos vartojimo praktikos įgūdžius;

·           ugdytųsi sakytinę kalbą;

·           remdamiesi literatūra (kultūra), rašytų rišlius įvairios paskirties ir žanrų tekstus;

·           skaitytų brandžiausius lietuvių ir visuotinės literatūros kūrinius, plėstų literatūrinį ir kultūrinį akiratį, lavintųsi meninį skonį;

·           susidarytų lietuvių literatūros visumos vaizdą;

·           remdamiesi kūrinių ir idėjų pozicijų įvairove, formuotųsi vertybines nuostatas.

 

Vertinimas

Taikoma bendra mokyklos parengta vertinimo sistema. Nuolat taikomas formuojamasis vertinimas atsižvelgiant į pamokos uždavinius. Pažymiais įvertinami projektiniai darbai ir diagnostinės užduotys, taikomas kaupiamasis vertinimas. Kiekvieno skyriaus pabaigoje taikomas apibendrinamasis vertinimas panaudojant diagnostines užduotis, kurios parengiamos atsižvelgiant į Bendrosiose programose numatytus pasiekimus, pasiekimų lygius, žinių ir gebėjimų santykį. Mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo tvarkos aprašas patvirtintas direktoriaus 2019 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. V – 65.

Šaltiniai:

Bendrosios programos; Kanišauskaitė I., Mikalajūnas M. Šervenikaitė N. Literatūros vadovėlis 12 kl. ; Bartašiūnienė N., Dumčiuvienė V. kultūros epochų ir literatūros srovių lentelės. V. 2002; Notrimaitė G., M. Ramonienė. Žmogus ir kalba. Lietuvių kalbos vadovėlis 11-12 kl., V., 2007; Visuotinės literatūros skaitiniai 9-12 kl., I-II d., V., 1999; Žentelytė A. Lietuvių literatūra. K. 2001; Daujotytė V., Tamošaitis R. Literatūra XI- XII kl., K., 2004; Šukys J. Kalbos kultūra XI-XII kl. K., 2009; Lisauskienė V. Teksto suvokimo testai 9-12 kl., V., 2006; Vaizdinės priemonės (žemėlapiai „Literatūrinė Lietuva“, „Lietuvių kalbos tarmės“. Kūrinių iliustracijos, rašytojų portretai.

Vidurinio ugdymo etninės kultūros bendroji programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2012 m. balandžio 12 d. įsakymu Nr. V-651 .

 Alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo prevencijos programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2006 m. kovo 17 d. įsakymu Nr. ISAK-494.

Sveikatos ir lytiškumo ugdymo bei rengimo šeimai bendroji programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. spalio 25 d. įsakymu Nr. V- 941.

Laisvės kovų istorija.

Sveikatos stiprinimo programa ,,Sveikata, saugumas ir patogumas -mokslo, darbo ir poilsio dermė”,patvirtinta 2018 m. balandžio 24 d.

Mokyklos aplinkos edukacinės erdvės.

Medžiaga nuotoliniam mokymui: suskaitmeninti tekstai, individualios užduotys.